R 2 L E A R N

در حال بارگذاری

امنیت شغلی یا Job Security به این معنی است که شما مطمئن هستید که برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی کار دارید. در حقیقت، شما مطمئن هستید که کارفرما با همه تغییراتی که از نظر اقتصادی-اجتماعی خواهد افتاد، شما را در آن مجموعه نگاه می‌دارد و احتمال بیکار شدن‌تان پایین است.

عوامل مختلفی می‌تواند روی امنیت شغلی تاثیر بگذارد. اقتصاد، عملکرد شخصی و عملکرد مدیر شما از جمله عوامل تاثیرگذار در احساس امنیت شغلی هستند.

بر اساس مطالعات، امنیت شغلی در دوره رونق اقتصادی بیشتر می‌شود و با رکورد اقتصادی از میزان آن کاسته می‌شود؛ البته همه اینها هم می‌تواند دستخوش تغییر شوند. برای مثال ممکن است اقتصاد وضعیت خوبی داشته باشد، اما شرکت شما به دلیل ضعف مدیریت یا عدم عملکرد صحیح دچار بحران شده و دست به تعدیل نیرو بزند یا خود شما به دلیل ضعف عملکردتان از کار اخراج شوید

امنیت شغلی، دغذغه امروزه‌ی همه

احساس امنیت و احساس وفاداری کارکنان

ایجاد حس امنیت برای کارکنان، یکی از بهترین راه‌ها برای جذب و حفظ استعدادهاست و کارکنان هم در شرایطی که احساس آرامش و امنیت داشته باشند بهتر عمل می‌کنند. حال این احساس چه طور به وجود می‌آید؟ بخش زیادی از آن از طریق ارتباط با تیم‌ها اتفاق می‌افتد. با این ارتباط می‌توانید حس وفاداری‌ کارکنان را بیشتر کنید و در نتیجه میزان سخت‌کوشی آنها را بالا ببرید.

این موضوع هم به آن معنا نیست که کارمندان کم کار، کنار گذاشته نشوند، چون احساس امنیت در کار تا حد زیادی به عملکرد فردی وابسته است. کارمندان سخت‌کوش باید این اطمینان را داشته باشند که در سمت خود باقی می‌مانند و با نیروی کار ارزان‌تر جایگزین نمی‌شوند.

اما متاسفانه برخی از مدیران تمایلی به دادن این اطمینان به کارمندان‌شان از ترس تغییر یا کم‌کاری ندارند. به عقیده آنها اگر کارمندان نگران اخراج شدن باشند، سخت‌تر تلاش می‌کنند و عملکردشان ضعیف نمی‌شود.

چه وقت امنیت شغلی دارید؟

اگر تیم‌های مختلف از شما کمک می‌خواهند، در پروژه‌ها و کارهایی که در شرکت انجام می‌شود نقش کلیدی دارید یا حداقل شما هم در پیشبرد آنها نقشی دارید و در جریانشان هستید، یعنی در نقطه امنی قرار دارید.

این موضوع به خصوص وقتی که شخص دیگری از عهده انجام آن کار برنمی‌آید و مدیر شما به این نتیجه می‌رسد که وجود شما در شرکت ضروری است، بیشتر به چشم می‌آید. اگر مرتب دانش‌تان را در کار بالاتر می‌برید، تخصص‌های جدیدی یاد می‌گیرید یا مسئولیت‌های تازه‌ای را می‌پذیرید و ارزش‌های جدیدی را خلق می‌کنید، در جای امنی قرار دارید.

شایع‌ترین نشانه برای در خطر بودن شغلتان، تذکر گرفتن در مورد عملکردتان یا وقتی است که مدیرتان در مورد کارتان با شما جلسه می‌گذارد.

کم پیش می‌آید که اخراج بدون هشدار انجام شود. اگر نشانه‌ای می‌بینید مثل اینکه هزینه‌ها به طور ناگهانی کم می‌شود یا پرداخت حقوق دیگر مثل سابق مرتب صورت نمی‌گیرد یا اینکه مدیرتان آنطور که باید در دسترس نیست باید نگران شوید.

“R2” عضو شتابدهنده و خانه خلاق راه ابریشم

هدف ما افزایش اعتماد به نفس در کودکان، ایجاد علاقه به ریاضیات، رشد و توسعه همه جانبه مغز، افزایش مهارت‌های شنیداری، دیداری و گفتاری است.

راه های ارتباطی

silkroadinnovators

R2Learn.ir@

r2learnstyle@gmail.com

021-26754837

09339836458

تهران، پاسداران، میدان هروی، مکران جنوبی، پلاک ۲۰.۱