R 2 L E A R N

در حال بارگذاری

خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم

با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم بازگشایی خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم، گفت: بهترین راه برای صادرات و معرفی فرهنگ و اصالت ایرانی به دنیا، توسعه صنایع خلاق است.

خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم یک پلت فرم نوآوری و آموزشی است که ۱۰ تیم و شرکت خلاق در آن مستقر هستند و از ایده‌های افراد خلاق و صاحب ایده در حوزه آموزش و یادگیری بهره می‌برد و آنها را به بازار وصل می‌کند.

تجاری‌سازی علوم انسانی ضروری است

دکتر ستاری در این مراسم با اشاره به اینکه تجاری سازی علوم انسانی در کشور یک ضرورت است، گفت: باید این عرصه را از شکل کتابخانه‌ای و انتشار کتاب صرف خارج کنیم و به سمت تولید ایده‌های فناورانه و تجاری‌سازی آنها حرکت کنیم‌. پژوهش‌های ما باید در زندگی روزمره مردم نمایان باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: در حال حاضر عرصه علوم انسانی فقط به نوشتن کتاب بسنده کرده است. در حالی که معرفی فرهنگ چند هزار ساله کشور و تجاری سازی ایده های خلاق حوزه علوم انسانی ضروری است‌.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: باید سرمایه‌های بخش خصوصی را به سمت علوم انسانی، به ویژه پژوهش‌های شکل گرفته در این حوزه سوق دهیم. یکی از مسایلی که باعث آزردگی خاطر من شده است کتابخانه‌ای ماندن پژوهش‌های این حوزه و عدم استفاده از این طرفیت برای توسعه و معرفی فرهنگ کشور به دنیا است.

دکتر ستاری ادامه داد: فرهنگ ما اصیل و چند هزار ساله است و قابلیت بزرگی در حوزه تجاری سازی دارد. مثلا حوزه تولید محتوا یا صنایع دستی یکی از حوزه‌های تجاری‌سازی شده علوم انسانی است که در دنیا معرفی شده است. این عشق و علاقه یک ملت است که به محصول تبدیل شده است.

رییس ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق ادامه داد: همین اتفاق در حوزه اسباب‌بازی و صنایع دیداری و شنیداری و صنایع خلاقی که به شکل روزمره کاربرد دارند، نیز دیده می‌شود.

دکتر ستاری افزود: خانه های خلاق پلت فرم‌هایی برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی در حوزه علوم انسانی هستند. از یک آپارتمان کوچک می‌توانند فعالیت استارتاپی خود را داشته باشند تا در اندازه‌های بزرگ و استارتاپ‌های بیشتر و بزرگ‌تر.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین گفت: خانه‌های خلاق در بافت‌های فرسوده نیز درحال شکل گیری است و به حوزه بازسازی این بافت‌ها ورود و کمک کرده‌اند‌. حرکت جدید شکل‌گیری خانه‌های خلاق و نوآوری در کشور ۲ سال است که آغاز شده و شتاب گرفته است. امیدواریم این حرکت ادامه یابد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در علوم انسانی ترغیب شوند.

معاوم علمی و فناوری رییس جمهور همچنین گفت: کار دولت در این حوزه فراهم کردن زیرساخت ها است. باید بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شود. یعنی دولت به گونه ای عمل کند که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری احساس امنیت کند‌.

خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم

خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم در حوزه آموزشی و یادگیری فعال است که ۱۰ تیم را در دل خود جای داده است. این خانه خلاق از ایده‌های افراد خلاق و صاحب ایده بهره می‌برد و آنها را به بازار وصل می‌کند. ۳۵۰ مرکز در کل کشور از خدمات آموزشی این پلتفرم استفاده می‌کنند. این خانه حامی ایده‌های نوآورانه آموزشی است و از کودکان ۷ ساله تا بزرگسالان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

“R2” عضو شتابدهنده و خانه خلاق راه ابریشم

هدف ما افزایش اعتماد به نفس در کودکان، ایجاد علاقه به ریاضیات، رشد و توسعه همه جانبه مغز، افزایش مهارت‌های شنیداری، دیداری و گفتاری است.

راه های ارتباطی

silkroadinnovators

R2Learn.ir@

r2learnstyle@gmail.com

021-26754837

09339836458

تهران، پاسداران، میدان هروی، مکران جنوبی، پلاک ۲۰.۱